.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
توجه به کیفیت آموزش عالی ضروری است
عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران گفت: با رشد روزافزون آموزش عالی، ضرورت توجه به کیفیت آموزش عالی با رویکرد توجه به شایستگی‌ها و مهارت‌های نرم در آموزش عالی احساس می‌شود.

به گزارش شمال نیوز، ابراهیم صالحی عمران صبح شنبه در چهارمین همایش بالندگی حرفه‌ای کارشناسان نظارت ارزیابی و مدیران گروه‌های آموزشی دانشگاه فرهنگیان کشور در مجتمع تفریحی و توریستی شهید رسولی نوشهر گفت: با توجه به رشد کمی و به‌ندرت کیفی آموزش عالی و جمعیت بیش از چهار میلیون نفر دانشجو و حدود دو هزار ۵۰۰ دانشگاه و مراکز آموزش عالی، سبب بروز چالش‌هایی در جامعه شده است.

صالحی عمران بابیان اینکه این افزایش در آموزش عالی به تقاضا و عرضه از سوی متقاضیان و سیاست‌گذاران و مدیران برمی‌گردد، اظهار داشت: سیاست‌گذاران بر این باور هستند که گسترش آموزش عالی باعث رشد اجتماعی می‌شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه مازندران با اشاره به چالش‌های ایجادشده در آموزش عالی ناشی از رشد روزافزون آن، اضافه کرد: بی‌اعتمادی جامعه به دانشگاه، بی‌هویتی، بیکاری دانش‌آموختگان و درنتیجه کاهش کیفیت در آموزش عالی ازجملهٔ این چالش‌هاست.

وی بابیان اینکه ۷۵ درصد کار آموزان مراکز آموزش‌های فنی و حرفه‌ای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند، تصریح کرد؛ این موضوع مهم نشان‌دهنده هشداری برای کاهش یافتن کیفیت در آموزش عالی کشور است.

صالحی عمران گفت: توسعه هدفمند، آمایش آموزش عالی و لزوم مسئولیت‌پذیری در قبال جامعه و دولت و سازمان‌دهی آموزش عالی کشور و استان‌ها متناسب با نیازهای کشور در سطوح ملی و استانی ازجمله راهکارهای بالا بردن سطح کیفی آموزش عالی کشور است.

وی ادامه داد: توجه به‌نظام نوآوری در نظام آموزشی، گسترش نفوذ اینترنت و توجه به گرایش‌ها و تغییرات جدید اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ازجمله دیگر این راهکارهاست./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.105 seconds.